Facebook i Instagram wprowadzają nowe sklepy! Wchodzisz w to?

Facebook i Instagram wprowadzają nowe sklepy! Jak teraz będą wspierać Twoje działania e-commerce?

Pewnie jako użytkownik Facebooka wiesz, że sklep jest obecny na nim od dawna. Jednak jeśli jesteś bacznym obserwatorem, zauważysz, że serwis wprowadza nowe funkcjonalności i robi wszystko, aby zachęcić przedsiębiorców z branży e-commerce do zamieszczania swoich produktów na Facebooku i Instagramie.


Co właściwie się zmieniło?


Dzięki danym z pixela możesz teraz automatycznie pobierać produkty do sklepu Facebooka. Dotąd trzeba było wprowadzać je ręcznie. Mamy zatem całkiem przyjemne ułatwienie.


Teraz rozbudowany sklep dostępny jest również na instagramie i zawiera całkiem sporo funkcjonalności e-commerce'owych.



Możesz edytować graficznie sklep! Odtąd masz wpływ na wygląd i układ. Jest to jeszcze dość ograniczona funkcjonalność, ale już jakiś krok w dobrą stronę.


Dodano możliwość tworzenia kolekcji. Możesz dodawać atrybuty, zestawy produktów - układając je w kategorie lub np. akcje marketingowe.


Statystyki! Śledź kliknięcia i odsłony nawet z podziałem na konkretne produkty. Masz również dostęp do danych demograficznych Twoich odbiorców.


OK! Ale...


Twórcy serwisu robią wszystko, aby zatrzymać u siebie użytkownika przez całą ścieżkę zakupową, bez opuszczania Facebooka czy Instagrama. Dlatego aby umożliwić klientowi finalizowanie transakcji, Facebook stworzył własny system płatności i nazwał go... Facebook Pay. No i tu kończy się cała miła historia z nowym sklepem od Facebooka. System płatności na razie dostępny jest w zaledwie kliku krajach i jak się domyślasz, nie w Polsce. Pod dyskusję trzeba również poddać sposób, w jaki klienci będą mogli kupować w sklepach od Facebooka. Otóż trzeba będzie podpiąć kartę płatniczą pod konto Facebooka.

Z pewnością już teraz można korzystać z wielu ciekawych rozwiązań, pomijając wspomniane płatności. Menadżer sprzedaży od Facebooka pozwoli zapanować nad spływającymi do sklepu zamówieniami, płatnościami, komentarzami do zamówień od klienta, pakowaniem i wysyłką. W jaki sposób? Popularne platformy e-commerce jak choćby Shopify świetnie integrują się z Facebookiem bezpośrednio. Lista współpracujących platform jest dostępna na Facebooku. Pozostałe niestety należy integrować samodzielnie przy pomocy API.


Do samodzielnych narzędzi jeszcze pewnie sklepom od Zuckerberga daleko. Nie ukrywajmy jednak, że już teraz, przy odpowiedniej optymalizacji, promocji oraz użyciu kilku zewnętrznych narzędzi, całkiem dobrze wspierają one sprzedaż.


Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym temacie, napisz do nas na hello@woway.pl, albo odezwij się na naszym czacie.




  • Facebook
  • Instagram